بررسی ارزش غذایی پسته و دیگر مشتقات آن
ارزش غذایی پسته به نسبت سایر آجیل ها و نیز مواد ‏پروتئینی همانند گوشت، شیر، تخم مرغ، و نیز حبوبات در خور اهمیت و توجه می باشد. ارزش غذایی پسته شامل كاهش اختلالات انقباضى عضلات، بى خوابى و اضطراب، جلوگیری از سكسكه و ... می باشد.

مراقبت از پسته کوچولوی خندان:
پسته اغلب با پوست و در محفظه هاى دردار جهت جلوگیرى از آلودگى به حشرات نگهدارى مى شود. بهترین روش براى نگهدارى از آجیل مغز شده، این است كه آن را درون فریزر نگهدارى نمود تا از رشد قارچ بر سطح دانه ها و مغزها پیشگیرى شود.

روغن پسته چربى مفید براى بدن؟
روغن پسته یك روغن چاشنى دهنده یا طعم دهنده مى باشد و زمانى مرغوب است كه فاقد هر گونه مواد افزودنى و نگهدارنده باشد و تنها مواد افزودنى مجاز در این روغن آنتى اكسیدان ها هستند.
شناسایى روغن پسته اصل:
o رنگ روغن پسته سبز پر رنگ است و شاید مقدارى رنگ كهربایى نیز در آن دیده شود. در برخى موارد نیز زردى بسیار كمى در این روغن دیده مى شود.


o طعم روغن پسته كمى تند است و به همین دلیل است كه براى هر خوراكى كاربرد ندارد.


o ظاهر روغن پسته شفاف و براق است.


o روغن پسته جزء روغن هایى با نقطه دود متوسط است.

از ارزش غذایى روغن پسته تا كاربرد آن:
روغن پسته، روغنى غنى با مقادیر بالایى از ویتامین ها ( K, A, D, E) مواد معنى مثل آهن، فسفر، مس، روى و منیزیم مى باشد. هم چنین روغن پسته در صنایع آرایشى و طب به كار مى رود و به طور اعجاب آورى ازچین و چروك پوست جلوگیرى مى كند و نرم كننده ممتاز است كه سطح بالایى از رطوبت پوست را تأمین مى كند و روغنى مناسب جهت ماساژ بدن است.

به سلامت موی خود اهمیت مى دهید!
اگر برایتان مهم است كه مو سالم داشته باشید بهتر است مصرف پسته را به برنامه هفتگى تان بگنجانید.


موهای ما نیاز دارند تا علاوه بر شست و شو و رعایت نکات بهداشتی برای سلامت و درخشندگی و حالت، تغذیه مناسبی هم داشته باشند. بسیاری از  مردم گمان می کنند اگر ماده تقویتی به موهایشان بزنند مفید است در حالی که که ساقه مو بافت مرده ای است.


افرادی که موهای نرم و شکننده ای دارند، می توانند پسته ی بیشتری مصرف کنند. اگر تارهای موهایتان نازک است، می توانید برای ضخیم تر شدن و درخشندگی آنها از پسته استفاده کنید. پسته هم چنین منبع روی است و کمبود روی در بدن باعث ریزش مو می شود.

كاهش وزن با مصرف پسته:
مصرف پسته به میزان كنترل شده و متعادل در رژیم لاغرى بلامانع است و مى تواند مزایایى را در جهت كاهش وزن و كاهش ترى گلیسرید خون به همراه داشته باشد. البته به شرط آن كه افراط نشود، هر دانه پسته دارای 8 گرم کالری است و مصرف روزانه حدود ٥٠ گرم پسته كفایت مى كند و ارزش غذایی پسته خام نیز بیشتر از پسته شور است. پسته مناسب براى رژیم بدن است و براى افرادى كه ناراحتى قلبى دارند بسیار مناسب است.
ارزش غذایی پسته:

ارزش غذایی پسته به نسبت سایر آجیل ها و نیز مواد ‏پروتئینی همانند گوشت، شیر، تخم مرغ، و نیز حبوبات در خور اهمیت و توجه می باشد.


o تحقیقات نشان مى دهد كه صمغ پسته به طور معنى دارى اثرات خواب آورى، اثر ضد اضطرابى و شلى عضلانى دارد كه ممكن است در كاهش اختلالات انقباضى عضلات، بى خوابى و اضطراب مؤثر است.


o یكى دیگر از خواص پسته تأثیر آن بر دستگاه گوارش بدن است.


o پسته مقدار زیادى فیبر دارد كه مى تواند به هضم غذا كمك كند. دم كرده ى پوست سبز پسته حالت دل به هم خوردگى و استفراغ را از بین مى برد.


o از دیگر فواید پسته سردى كبد را درمان مى كند و دفع كننده سموم بدن است.


o پسته از سكسكه جلوگیرى مى كند.


o از دیگر ارزش غذایی پسته میتوان متعادل كننده غدد تیروئید را نام برد.


o استفاده پسته در صبح باعث تقویت ذهن مى شود.


o پسته اسهال معمولى و اسهال خونى خونى را درمان مى كند.


o پسته باعث تسكین سرفه مى شود.


o پسته براى تقویت جنسى بسیار مفید است.